krigsstega.blogg.se

Jag har just fått veta att jag har en inkräktare i min kropp - en tumör som jag gett namnet Tekla. Hon ska dö!

Äntligen! (Varning för äckel)

Publicerad 2015-08-25 06:20:52 i Allmänt, krigsstega,

På grund av semester, högsommarvärme och totalsoligt humör så ba struntade jag i bloggen. Det var så många kompisar att hålla reda irl så att säga.

Men nu är jag här igen. Så här såg jag ut igår till exempel:


Dom har ju nämligen opererat mig igen. Det är därför jag ser ut lite som ett elände. Frisyren är inte mitt fel, den skyller jag endast och bara på Daniel Dela. Jag är ganska glad på den här bilden, för jag äter min andra tallrik fil och ska snart få ta en promenad i korridoren.

Dock så var jag lite för ivrig med promenaden, det blev en liten blodkatastrof från min fot innan jag verkligen kunde gå. Dom har stuckit mig i fötterna och i den ena foten satt "plastmokajängen/tappkranen" kvar. Dom tog bort den och satte en ordentlig plåsterlapp på. Och så satte jag bara ner foten i golvet, då bara forsade det  för det var stucket med ganska grov nål och plåstret blev som en ballong och det for blod överallt. Det var inte farligt ju, men man känner sig lite äcklig när man sprider kroppsvätska så där ohämmat.

Vad har dom tagit bort nu då?

Dom har tagit bort resten av sköldkörteln samt en lymfkörtel som såg skum ut. Så jag har två coola battlescars nu. Förhoppningsvis så behöver jag inte bli opererad nåt mer nu på väldigt länge. Jag ska börja käka hormoner idag, för det måste man när sköldkörteln är borta.

Vad händer sen?

Vet inte. Jag hoppas jag får veta, har skrivit upp frågor jag ska fråga.

Hejdå så länge, jag blev hungrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela